Aktuality

Znak kvality v oboru pohřebnictví

Narození a smrt k sobě neodmyslitelně patří. Odchod blízkého člověka není jednoduchým obdobím v životě pozůstalých. V našich kulturách k němu neodmyslitelně patří důstojné rozloučení se zemřelým. Pohřební obřady patří k nejstarším známkám lidské kultury a v našich krajích jde převážně o setkání nejbližší rodiny a přátel v podobě symbolického rozloučení.

Zajištění posledního rozloučení není pro pozůstalé jednoduchou záležitostí. Většina lidí nemá obvykle v této tíživé situaci myšlenky na přípravu pohřbu. Vše co je potřeba k zajištění důstojného rozloučení, profesionálně a s citem zajistí pohřební služba.

Služby města Pardubic provozují tuto činnost již od roku 1997. Za tu dobu si v oboru získali pověst zkušených a profesionálně zdatných odborníků, kteří se snaží dělat svoji práci dobře, nejen po stránce odborné, ale i s odpovědným a citlivým přístupem ke všem pozůstalým. Pohřební služba je tu proto, aby zajistila nebo zprostředkovala veškerou činnost spojenou s úmrtím a zajištěním důstojného rozloučení se zesnulým. Ať už se jedná o převozy zesnulých 24 hodin denně, nebo kompletní zajištění pohřbů a kremací po celé ČR. Při sjednávání pohřbu zajistí tisk smutečního parte, květinovou výzdobu, sjedná živou či reprodukovanou hudbu. Mezi novější služby patří možnost projekce fotografií, nebo videa zemřelého na LCD obrazovce při smutečním obřadu, nebo možnost zatavení malé části popela zesnulého do smutečního skla.

Vysokou úroveň poskytovaných služeb dokládá i to, že jsou Služby v tomto oboru držiteli Znaku kvality v oboru pohřebnictví. Toto ocenění získala společnost na dva roky již v roce 2010. V březnu letošního roku ocenění obhájila a bylo jí propůjčeno na následující tři roky. Získat či obhájit ocenění není jednoduchá záležitost. Dotčené pracoviště navštíví odborníci ze Sdružení pohřebnictví České republiky, které ocenění vydává, a ti hodnotí téměř všechny atributy poskytovaných služeb a činností s nimi spojenými. Ať se jedná o dodržování příslušných zákonů, profesní oprávněnost zaměstnanců, počet i druhy stížností zákazníků, nebo vybavení skladů a kanceláří pro sjednávání obřadů a v neposlední řadě i péči o životní prostředí. Samotný certifikát k udržení vysoké kvality poskytovaných služeb nestačí, jak již bylo řečeno, ke spokojenosti je nutná každodenní profesionální péče o každého zákazníka.

3. dubna 2012, Světlana Pozníková 

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich webových stránek vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace OK